Wat is een werk-naar-werk regeling en hoe werkt dit bij payroll?
Antwoord:
In geval van boventalligheid bij een re-organisatie kan een werkgever, in samenwerking met het payroll bedrijf, een payroll werknemer een werk-naar-werk regeling aanbieden. Dit houdt in dat de boventallige payroll werknemer hulp krijgt aangeboden bij het vinden van een nieuwe passende functie. Deze nieuwe functie kan zowel intern als extern zijn.
Deze aangeboden hulp kan worden uitgevoerd door medewerkers van uw bedrijf zelf, maar ook door het payroll bedrijf of een extern outplacementbureau. De kosten van een werk-naar-werk regeling zijn voor rekening van de werkgever of na een aantal jaren op de payroll voor het payroll bedrijf. U als werkgever of het payroll bedrijf geeft aan hoe lang de hulp zal worden geboden (vaak tussen de 3 en 24 maanden). De tijd dat iemand hulp krijgt aangeboden, wordt een bemiddelingstermijn of zoekperiode genoemd. Tijdens deze zoekperiode wordt het salaris van de payroll werknemer gewoon doorbetaald en door het payroll bedrijf aan u doorbelast.
Direct een payrollofferte opvragen?
Werk-naar-werk regeling - Payroll
Belangrijk is daarom aan het payroll bedrijf te vragen wat hun voorwaarden (bij ieder payroll bedrijf is dit namelijk weer anders) en
uw kosten bij een werk-naar-werk regeling zijn, in geval u moet/gaat re-organiseren!
Terug naar alle vragen